Garantiebeleid
Bijgewerkt - 4 oktober 2024
Let op: de volgende tekst beschrijft ons technische garantiebeleid. Voordat we dieper ingaan op de details, willen we onze inzet voor kwaliteit en duurzaamheid benadrukken. We zijn er trots op dat we hoogwaardige babyartikelen maken die de tand des tijds doorstaan. Het is ons doel om ervoor te zorgen dat je een veilig en vertrouwd gevoel hebt als je kiest voor onze producten. Deze garantie is onze manier om zowel onze producten als onze waarden te onderstrepen.
10 jaar garantie
Voor ons actuele assortiment draagzakken, wipstoeltjes, reisbedjes, wiegjes en ledikantjes geldt een garantie op materiaal- en fabricagefouten van 10 jaar vanaf de aankoopdatum.
2 jaar garantie
BabyBjörn Keuken- en Badkamerproducten hebben een garantie op materiaal- en fabricagefouten die twee jaar geldig is vanaf de aankoopdatum.
Algemeen garantiebeleid
Deze garantie geeft je specifieke wettelijke rechten. Je kunt ook andere rechten hebben, die per regio anders zijn.
Onze garantie geldt voor de oorspronkelijke koper of, in het geval van een geschenk, de oorspronkelijke ontvanger van het product en is niet overdraagbaar op latere eigenaars.
Voor alle garantieclaims is een geldige kwitantie vereist.
Wat de garantie dekt
Deze garantie dekt materiaal- of fabricagefouten bij normaal gebruik en onderhoud tijdens de garantieperiode. In het bijzonder omvat dit:
Materiaalgebreken: problemen met de stof, stiksels, ritsen, knopen of andere materialen waaruit het product bestaat.
Fabricagegebreken: fouten in de constructie of montage van het product die de correcte werking ervan nadelig beïnvloeden.
Als je product een van deze problemen ondervindt binnen de garantieperiode, zullen wij, naar eigen goeddunken:
het defecte product kosteloos repareren, of
het product vervangen door een nieuw of gelijkwaardig model.
Wat is NIET gedekt?
Deze garantie dekt geen van de volgende situaties:
Normale slijtage: geleidelijk vervagen, versleten plekken of verslechtering door normaal gebruik na verloop van tijd (bijv. stofslijtage, kleurvervaging).
Schade door een ongeval: schade veroorzaakt door ongevallen, zoals vallen van het product, blootstelling aan extreme temperaturen of waterschade.
Verkeerd gebruik: ondeskundig gebruik of hanteren van het product dat verder gaat dan het beoogde doel, zoals: het gebruik van overmatige kracht of druk, het blootstellen aan zware omstandigheden die niet geschikt zijn voor babyproducten.
Ongeautoriseerde wijzigingen: alle wijzigingen, reparaties of aanpassingen die zijn uitgevoerd door onbevoegde personen of diensten.
Onjuist onderhoud of reiniging: schade als gevolg van verkeerd wassen, drogen of het niet opvolgen van de onderhoudsinstructies die met het product meegeleverd zijn.
Cosmetische problemen: kleine cosmetische problemen die geen invloed hebben op de werking van het product (bijv. krassen, kleine deuken).
Een garantieclaim indienen
Als je een claim wilt doen op deze garantie:
Neem contact op met ons: Neem contact op met ons klantenserviceteam via customerservice@babybjorn.com; of in briefvorm naar BabyBjörn AB, Kulltorpsvägen 49, 333 74 Bredaryd, Sweden of +46 10 138 92 72.
Verstrek informatie: stuur een aankoopbewijs, een gedetailleerde beschrijving van het probleem en relevante foto's of ondersteunende documentatie.
Productinspectie: we kunnen vragen om het product naar ons te sturen voor verdere inspectie. Na goedkeuring regelen wij een reparatie of vervanging zonder kosten voor jou.
Je moet het product momenteel in bezit hebben om aanspraak te maken op garantieservice. Producten die zijn afgevoerd, vallen niet meer onder de garantie.
Voor beoordeling van het garantiegeval moet je met het product een uitleg van het defect en een geldig ontvangstbewijs meesturen. Zodra ons zorgteam je claim heeft beoordeeld, maakt het per e-mail bekend wat er besloten is. BabyBjörn behoudt zich het recht voor om alle bepalingen in het kader van deze garantie te definiëren.
Als wij vaststellen dat het product defect is, zullen we, naar eigen goeddunken, het product op onze kosten repareren of vervangen. Wij betalen de verzendkosten om het gerepareerde of vervangen product naar jou terug te sturen. Je enige rechtsmiddel voor een product dat defect blijkt te zijn, betreft de reparatie en/of vervanging van het product. Er is geen schadevergoeding mogelijk onder deze garantie.
De hierboven beschreven oplossingen zijn de enige beschikbare opties. Onze aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat je voor het defecte product hebt betaald. Wij zijn niet aansprakelijk voor bijkomende schade of verliezen, direct of indirect, met inbegrip van gevolgschade, incidentele schade, speciale schade of punitieve schade.
Aansprakelijkheidsbeperking
Tenzij wettelijk verboden, is BabyBjörn niet aansprakelijk voor indirecte, incidentele of gevolgschade die voortvloeit uit het gebruik van, of de onmogelijkheid om het product te gebruiken, zelfs als BabyBjörn is geïnformeerd dat dergelijke schade mogelijk is. De totale aansprakelijkheid van BabyBjörn zal niet hoger zijn dan de oorspronkelijke aankoopprijs van het product.
Normaal gebruik
'Normaal gebruik' verwijst naar het gebruik van het product in overeenstemming met de instructies van BabyBjörn, inclusief eventuele onderhoudsinstructies, en voor het beoogde doel van het product. Een draagzak is bijvoorbeeld ontworpen voor het dragen van een baby binnen de gespecificeerde gewichtslimieten en mag niet voor andere doeleinden worden gebruikt.
Wettelijke bepalingen
Deze garantie wordt verstrekt in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake consumentenbescherming. In geval van tegenstrijdigheid tussen deze garantie en de lokale wetgeving hebben je wettelijke rechten voorrang. Houd er rekening mee dat sommige regio's de uitsluiting of beperking van incidentele of gevolgschade niet toestaan, zodat de bovenstaande uitsluitingsbeperking mogelijk niet van toepassing is op jouw specifieke situatie. Per regio kunnen er ook andere wettelijke rechten bestaan.